‘Op alle woningbouwlocaties moeten woningen tot € 235.000 komen!’

2022-03-12 Woningbouwlocatie jpgzaterdag 12 maart 2022 21:42

Oudewater is een prachtige stad om in te wonen. Samen met Papekop, Hekendorp en Snelrewaard en het uitgestrekte buitengebied vormt het een hechte gemeenschap waar lief en leed gedeeld wordt. Dit moeten we koesteren. Om alle generaties een plaats in de gemeente te bieden is woningbouw nodig. Starters en senioren verdienen daarbij als kwetsbare doelgroepen extra aandacht. De ChristenUnie-SGP is helder: in alle nieuwbouwprojecten moet in woningen, in het goedkope segment, voorzien worden (tot €235.000). Volop bouwen voor de Oudewaterse woningzoekende!

Natuurlijk wordt in nieuwe woonwijken energieneutraal gebouwd en rekening gehouden met klimaatverandering en bodemdaling. In nieuwe woonwijken staat de fietser centraal: optimale fietsroutes en auto’s te gast. Bij nieuwbouwprojecten is altijd sprake van zorgvuldige architectuur en een goede ruimtelijke inpassing. Geen saaie straten in eentonige wijken, maar betaalbare woningen in een groene omgeving!

Welke plannen heeft de ChristenUnie-SGP?

*Ontwikkelen Statenland. Door het verplaatsen van het zwembad naar Noort Syde komt een grote bouwlocatie beschikbaar. De ChristenUnie-SGP is voorstander van ontwikkeling van goedkope (starters)woningen op deze locatie, naast betaalbare en middeldure woningen.

*Ontwikkelen Kerkwetering. Op deze locatie kan een nieuwe, aantrekkelijke woonwijk voor gezinnen en starters gerealiseerd worden. Samen met onze inwoners wordt een visie voor dit projectgebied uitgewerkt, zodat optimaal voor de Oudewaternaar gebouwd wordt.

*De volgende verdeelsleutel wordt gebruikt voor woningbouw: 10% goedkope koop (tot €235.000), 30% sociale huur, 35% betaalbaar (middenhuur of tot €350.000), 25% overig.

*Op nieuwbouwlocaties komt een zelfbewoningplicht voor kopers.

Meer weten? Lees ons verkiezingsprogramma hier: https://oudewater.christenunie-sgp.nl/page/45678