De Oudewaterse politiek maakt zich te vaak druk om zichzelf. Dat moet anders!

2022-03-10 Betrouwbaar .jpgdonderdag 10 maart 2022 21:20

Oudewater verdient een stadsbestuur dat zich inzet voor de burger, helpt waar dat nodig is en afstand houdt als dat gewenst is. Burgemeester, wethouders en raadsleden moeten benaderbaar zijn. Inwoners met ideeën, opmerkingen of klachten moeten gehoord worden. Betrouwbaar stadsbestuur dus. De ChristenUnie-SGP heeft zich de afgelopen jaren hard gemaakt voor constructieve politiek die werkt voor haar inwoners. Dat zetten we in de komende jaren voort.

De gemeente werkt inmiddels al een aantal jaar samen met Woerden. De ambtelijke samenwerking met Woerden is noodzakelijk om voldoende expertise in huis te hebben voor de grote uitdagingen waar de gemeente voor staat, zoals de energietransitie, woningbouwopgave en financiën. Tegelijkertijd moet nauwlettend in de gaten gehouden worden of de diensten van Woerden van het gewenste niveau zijn en niet te duur.

Betrouwbaar stadsbestuur betekent een goede financiële huishouding: Een gezond financieel beleid met een structurele sluitende (meerjaren-)begroting en een adequate 'planning en control'-cyclus.

Welke plannen heeft de ChristenUnie-SGP Oudewater voor een betrouwbaar stadsbestuur?

*Zelfstandig Oudewater. De gemeente Oudewater verdient een eigen stadsbestuur die de beslissingen voor haar burgers neemt.

*Gemeenteraadsvergaderingen digitaal toegankelijker maken. Raadsvergaderingen moeten niet alleen met geluid maar ook met beeld geregistreerd worden. De      toegankelijkheid en vindbaarheid van de website van de gemeente(-raad) verdient verbetering.

*Betere verhoudingen in de gemeenteraad. Veel Oudewaterse inwoners vinden dat de gemeenteraad vooral veel met zichzelf bezig is. Dat moet veranderen. De ChristenUnie-SGP zet zich in voor een raadsbreed akkoord en zal zich – in oppositie of coalitie - constructief opstellen.

*De eigen organisatie weer op orde krijgen. De ambtelijke organisatie in Woerden doet hun (financiële) werk in dienst van de inwoners van Oudewater en legt daar verantwoording over af.

Meer weten? Lees ons verkiezingsprogramma hier: https://oudewater.christenunie-sgp.nl/page/45678

Reacties op 'De Oudewaterse politiek maakt zich te vaak druk om zichzelf. Dat moet anders!'