Gemeenteraad neemt unaniem motie hotel-restaurant Abrona aan.

Hotel Abrona.jpgvrijdag 12 juni 2020 21:07

De gemeenteraad heeft unaniem een motie over het behoud van hotel-restaurant Abrona aangenomen. De ChristenUnie-SGP heeft deze motie met volle overtuiging gesteund. ‘Wij zijn net als alle Oudewaternaren erg geschrokken van het plotselinge besluit om Abrona te sluiten.

De belangrijke plaats die Abrona in Oudewater inneemt wordt wel duidelijk uit de petitie die door het comité Behoud Abrona is opgesteld: die is meer dan 3.200 keer getekend!’

De gemeenteraad roept het college op de sluiting te voorkomen. Toch houdt de ChristenUnie-SGP een machteloos gevoel: ‘De gemeenteraad staat met lege handen: het besluit wordt door het bestuur van Abrona genomen. Het college is inmiddels diepgaand in gesprek en we hopen dat dat resultaat gaat geven.’

De motie is hier te vinden: https://gemeenteraad.oudewater.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2020/11-juni/20:00/concept-motie-wakkere-geelbuik-fractie-e-a-inzake-behoud-hotel-restaurant-abrona-als-zorgvoorziening.pdf