Bas Lont wethouder namens ChristenUnie-SGP

donderdag 05 juli 2018 11:03

ChristenUnie-SGP Oudewater draagt Bas Lont (37) voor als haar wethouder. Fractievoorzitter Vincent Bos: ‘We zijn erg dankbaar dat we voor het eerst in onze geschiedenis plaats mogen nemen in een college. In Bas Lont vinden wij de juiste persoon die de belangen van de ChristenUnie-SGP in het college kan uitdragen.’

Lont zal zich gaan bezig houden met de portefeuilles duurzaamheid en financiën. Bos: ‘Beide terreinen passen erg goed bij de standpunten van de ChristenUnie-SGP. Een gedegen bestuur en een groene toekomst behoren tot onze speerpunten!’

Op beide beleidsgebieden staat Lont voor grote uitdagingen. De nieuwe coalitie wil stappen gaan maken op het gebied van duurzaamheid. Daarnaast zijn de gemeentefinanciën soms een uitdaging.

Lont woont in Utrecht, is getrouwd en vader van twee kinderen. Hij is werkzaam geweest bij diverse onderdelen van de Rijksoverheid, laatstelijk bij de NVWA. Eerder was hij bijna 5 jaar raadslid in de gemeente Berkel en Rodenrijs.

Het nieuwe college van burgemeester en wethouders wordt op 12 juli tijdens de gemeenteraadsvergadering geïnstalleerd.

Reacties op 'Bas Lont wethouder namens ChristenUnie-SGP'