Van Groningen naar Den Haag

vrijdag 03 maart 2017 21:15

De ChristenUnie gelooft in de kracht van de regio! Om het geluid van de regio te laten horen organiseert de ChristenUnie op maandag 6 en dinsdag 7 maart een estafette van Groningen naar Den Haag.

Tijdens de estafette geven inwoners van maar liefst 29 gemeenten het stokje aan elkaar over. Al deze deelnemers stoppen in het estafettestokje een oproep aan de Tweede Kamer vanuit hun regio. Samen geven zij een stem aan hun regio! Op dinsdagmiddag arriveert het estafettestokje op het Binnenhof in Den Haag. Carola Schouten, nummer 2 op de kandidatenlijst van de ChristenUnie, en Stieneke van der Graaf, nummer 6 op de kandidatenlijst zullen daar de boodschappen uit de regio in ontvangst nemen.

Hoofdthema voor de gemeente Oudewater:

Drugs: We use, we lose

Oudewater stond afgelopen juni midden in de belangstelling.
Onze stad had zelfs de twijfelachtige eer vertolkt te worden in een ‘Q-musical’, in het radioprogramma van DJ’s mattie en Wietze. Deze aandacht kwam door het enorme drugsgebruik in onze gemeente.

De GGD heeft het rioolwater van Oudewater onderzocht op sporen van drugs. Vooral het gebruik van amfetamine was schrikbarend hoog. De gelaten houding waarmee dit nieuws ontvangen werd baart de ChristenUnie zorgen.

Op straat en social media heerste de houding dat dit ‘toch allang bekend was’ en ‘je er toch niets aan doet’. Dit is kwalijk, zeker gezien de gevolgen van het drugsgebruik. Niet voor niets stond al in het verkiezingsprogramma van de ChristenUnie dat het gebruik van drugs krachtig bestreden moet worden.

We doen dan ook een dringend beroep aan politiek Den Haag, maar ook aan de burgers, om verkoop en gebruik van drugs met alle mogelijke wettelijke middelen  tegen te gaan!

Reacties op 'Van Groningen naar Den Haag'