Oudewater stuurt brief naar onderhandelaars Utrecht

image11.jpegzaterdag 20 april 2019 14:45

De gemeente Oudewater stuurt een brief naar de onderhandelaars voro een nieuw Provinciebestuur in Utrecht over het oprekken van de rode contour rond kleine kernen. De gemeenteraad besloot dit naar aanleiding van een motie van de ChristenUnie-SGP.

Raadslid Jan Broere: ‘In Utrecht wordt op dit moment besloten over de toekomst van woningbouw in Oudewater. Oudewater wil graag op kleine schaal woningen bouwen buiten de bestaande stadskern, buiten de rode contour. Voor de leefbaarheid in Oudewater is dat van groot belang. Steeds vaker staan verenigingen, scholen en kerken onder druk.’

In de brief worden de onderhandelaars opgeroepen om dit onderwerp nadrukkelijk terug te laten komen aan de onderhandelingstafel. Broere: ‘Dit onderwerp moet in de komende maanden echt besproken worden. Ook omdat de visies op woningbouw buiten de rode contour verschillen tussen de partijen die nu onderhandelen.’

De motie werd gesteund door het CDA.

Bij het staken van de stemmen werd de motie tijdens de raadsvergadering op 18 april opnieuw in stemming gebracht en aangenomen.

Fotobijschrift: Een van de laatste nieuwbouwlocaties (Kardeel) in Oudewater is begin dit jaar gereed gekomen.

U vindt de motie hier: https://gemeenteraad.oudewater.nl/Vergaderingen/Gemeenteraad/2019/18-april/20:00/getekende-motie-cusgp-woningbouw-in-de-kernen.pdf