Paradijsbloem

woensdag 04 oktober 2017 15:35

“God zegende de zevende dag en verklaarde die heilig, want op die dag rustte Hij van heel zijn scheppingswerk’.
Zoals u weet is op dit moment een discussie gaande rondom de zondagsopenstelling in onze gemeente. Waarom? Vier argumenten om onze winkels op zo’n dag gesloten te houden.

Principieel. We mogen genieten van de rustdag die we van God gekregen hebben.

Sociaal. Neem een dag tijd voor elkaar. Keuzevrijheid is een wassen neus. Voor winkelpersoneel en kleine winkeliers is er bij zondagsopenstelling geen andere keuze dan de zogenaamde ‘vrijwillige’ verplichting om te gaan werken. Dit wordt nog versterkt doordat bij zondagsopenstelling veel evenementen naar de zondag gaan. Op termijn zorgt dit voor een verschraling van winkelbestand in onze binnenstad.

Economisch. De kosten gaan omhoog, maar de burgers geven geen euro extra uit. Dit is door onderzoek van het CPB bevestigd.

Maatschappelijk. Gun rust aan uw omgeving en aan het winkelpersoneel. De belangen van betrokken winkeliers(personeel) zijn onvoldoende meegewogen.

Jan Broere.

Reacties op 'Paradijsbloem'

Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.